Dachy wielu pokoleń
Blachotrapez to polska firma rodzinna z 50-letnią tradycją, która należy do czołowych producentów pokryć dachowych i elewacyjnych w Polsce i za granicą.
Firma Blachotrapez od kilkudziesięciu lat nie zmieniała wizerunku — lecz dynamiczny rozwój firmy jak i wzmożona aktywność na rynkach międzynarodowych zmusił markę Blachotrapez do podjęcia potrzebnych kroków w celu rebrandingu oraz odświeżenia wizerunku.




Problem
Moim zadaniem było odświeżenie dotychczasowego wizerunku, czyniąc go nowocześniejszym i zarazem przyjaźniejszym w odbiorze dla klientów i partnerów marki.

Strach przed zmianą
Najbardziej charakterystycznym elementem był symbol dachu, który był na tyle rozpoznawalny dla marki, że postanowiłem go wykorzystać, tworząc nową identyfikację i nowe materiały reklamowe. Dodatkowo po konsultacjach postanowiłem odejść od starego koloru granatowego, którym przez lata posługiwała się firma i zastąpić go przyjaźniejszym, cieplejszym odcieniem błękitu.








Nowa identyfikacja
Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie wykorzystania elementów z logo w stworzeniu graficznego motywu dwóch pasów przecinających płaszczyznę — nawiązuje do znaku z logotypu i dodaje charakterystycznego wyglądu całej identyfikacji.

Nowego początki
Rozwiązanie spodobało się i zostało wdrożone w ponad 130 placówkach firmowych w całym kraju i większości floty samochodowej. Identyfikacja dała też podwaliny pod dalszy proces upraszczania i ujednolicania wizerunku Blachotrapez, między innymi w internecie i prasie.

Projekt: Michał Piętoń
Na zlecenie: Blachotrapez
Status: zrealizowany
Kierownictwo artystyczne: Michał Piętoń
Koordynator projektu: Mateusz Sarka
Zakres prac: lifting logo, lifting wizerunku marki, program identyfikacji wizualnej, kolorystyka marki, liternictwo marki, materiały prasowe, akcydensy, materiały promocyjne, druki zewnętrzne, oznakowanie środków transportu, projekty wystawiennicze, informacja wizualna.
blachotrapez.eu ↗